dimarts, 16 d’abril del 2013

AUTOAVALUACIÓ I REVISIÓ DE L'AVALUACIÓ INICIAL

-->
Un treball un xic esgotador de tant compromís cognitiu però certament enriquidor, profund, interessant i sobretot, constructiu i significatiu!   

La realització de la PAC2 ha portat un canvi conceptual que fa necessari revisar l'avaluació inicial per tal de donar-li un nou contingut, amb els nous aprenentatges.

Després de les activitats d’aprenentatge que ens han fet construir nous models de coneixement...  crec que les preguntes eren una mica trampa no us sembla?


Els majors canvis conceptuals que he tingut respecte a l’avaluació inicial penso que són pel que fa a les preguntes 1,3 i 5.

Fent una lectura de la meva resposta a la pregunta número 1, penso que potser m’he posicionat en una postura força tecnodeterminista, argumentant que els canvis socials van a remolc dels canvis tecnològics. El treball en l’assignatura m’ha fet entendre que les relacions que es donen entre CTS són complexes i interdependents i no una conseqüència de l’altra o a la inversa.

Respecte a la pregunta 3, estic força d’acord amb la resposta que vaig donar, però sempre i quant la intervenció de les noves tecnologies es doni per crear situacions mediates d’aprenentatge. De res servirà introduir les noves tecnologies a l’educació si continuem amb la idea d’usar-les com a eina de transmissió de coneixements.

Pel que fa a la pregunta 5, ara entenc que les tecnologies educatives es configuren com el disseny, anàlisi, aplicació i avaluació de situacions mediates d’aprenentatge. Entesos com a elements curriculars que pels seus sistemes simbòlics i estratègies d’utilització, propicien l’aprenentatge significatiu en un context determinat.

I els canvis majors han estat respecte al situa’t del 0 al 10 així que em torno a posicionar perquè en general he canviat força d’opinió:  

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: Inicial: 8___ Actual: 2

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ____9____

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : Inicial: 7____Actual: 0. Els professionals de l’educació hem de ser competents en la creació de situacions mediates d’aprenentatge i en la creació de situacions significatives, funcionals i contextualitzades que permetin als alumnes construir el seu propi coneixement. Cal abandonar la idea del mestre/a com a transmissor de coneixements.

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual una cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: Inicial: 5__ Actual: 1. La tecnologia no és neutral sinó que depèn del context en el que s’insereix.

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge:  __7__

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: Inicial: 5__ actual: 4. Si el debat està ben estructurat i la proposta és rica i rigorosa contribueix a millorar l’aprenentatge col·laboratiu.

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: Inicial: 6___actual: 2.

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: Inicial: 5___ Actual: 7. Després de la realització d’aquest debat penso que en general els debats que he fet d’altres assignatures poden millorar bastant!

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: Inicial: 9___Actual: 0. Les TIC són necessàries per crear situacions mediates que propiciïn en els alumnes aprenentatges significatius.

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: Inicial: 10____Actual: 5. Tecnologia i societat no són esferes separades sinó quelcom mútuament constitutiu i definitori.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada