Un treball un xic esgotador de tant compromís cognitiu però certament
enriquidor, profund, interessant i sobretot, constructiu i significatiu!
La realització de la PAC2 ha portat un canvi conceptual que fa necessari revisar l'avaluació inicial per tal de donar-li un nou contingut, amb els nous aprenentatges.
Després de les activitats d’aprenentatge que ens han fet construir nous
models de coneixement... crec que les
preguntes eren una mica trampa no us sembla?
Els majors canvis conceptuals que he tingut respecte a l’avaluació
inicial penso que són pel que fa a les preguntes 1,3 i 5.
Fent una lectura de la meva resposta a la pregunta número 1, penso que
potser m’he posicionat en una postura força tecnodeterminista, argumentant que
els canvis socials van a remolc dels canvis tecnològics. El treball en
l’assignatura m’ha fet entendre que les relacions que es donen entre CTS són
complexes i interdependents i no una conseqüència de l’altra o a la inversa.
Respecte a la pregunta 3, estic força d’acord amb la resposta que vaig
donar, però sempre i quant la intervenció de les noves tecnologies es doni per
crear situacions mediates d’aprenentatge. De res servirà introduir les noves
tecnologies a l’educació si continuem amb la idea d’usar-les com a eina de
transmissió de coneixements.
Pel que fa a la pregunta 5, ara entenc que les tecnologies educatives
es configuren com el disseny, anàlisi, aplicació i avaluació de situacions
mediates d’aprenentatge. Entesos com a elements curriculars que pels seus
sistemes simbòlics i estratègies d’utilització, propicien l’aprenentatge
significatiu en un context determinat.
I els canvis majors han estat respecte al situa’t del 0 al 10 així que
em torno a posicionar perquè en general he canviat força d’opinió:
TE2) L’objecte principal de
la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: Inicial: 8___ Actual: 2
CC2) Aprenc tant dels
companys com dels materials i consultors: ____9____
TC1) Els professionals de
l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió
del coneixement : Inicial: 7____Actual: 0.
Els professionals de l’educació hem de ser competents en la creació de
situacions mediates d’aprenentatge i en la creació de situacions
significatives, funcionals i contextualitzades que permetin als alumnes
construir el seu propi coneixement. Cal abandonar la idea del mestre/a com a
transmissor de coneixements.
DT2) La tecnologia es basa
en la ciència per la qual una cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i
actituds: Inicial: 5__ Actual: 1. La
tecnologia no és neutral sinó que depèn del context en el que s’insereix.
CC1) Les aules de la UOC són
una comunitat d’aprenentatge: __7__
DU2) Els debats virtuals
suposen perdre força hores amb poc benefici personal: Inicial: 5__ actual: 4. Si el debat està ben estructurat i la
proposta és rica i rigorosa contribueix a millorar l’aprenentatge col·laboratiu.
TE1) La Tecnologia Educativa
per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: Inicial: 6___actual: 2.
DU1) Els debats a la UOC
poden millorar moltíssim: Inicial: 5___
Actual: 7. Després de la realització d’aquest debat penso que en general
els debats que he fet d’altres assignatures poden millorar bastant!
TC2) Les TIC són necessàries
per transmetre els continguts als alumnes: Inicial:
9___Actual: 0. Les TIC són necessàries per crear situacions mediates que
propiciïn en els alumnes aprenentatges significatius.
DT1) El canvi tecnològic
determina el canvi social: Inicial: 10____Actual:
5. Tecnologia i societat no són esferes separades sinó quelcom mútuament
constitutiu i definitori.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada